رقعی
کتاب تئاتر و اضطراب بشر
پيرامه توشار، با تکيهي مدام بر مفاهيم بنيادي: پيکار، اضطراب و تزکيهي نفس، همهي انواع آثار دراماتيک را محک ميزند و تئاتر را يکي از ابزارهاي تجزيه و تحليل روح بشر به شمار ميآورد. به نظر وي به خصوص مسئلهي تزکيهي نفس در اين هنر والا که مقدمهي رهايي از اضطراب روح است در کهنترين اشعار دراماتيک نيز مشاهده ميشود. تئاتر، چيزي نيست جز راندن شياطين و آزاد کردن انسان.
کتاب آهنگ های شکلاتی
دمدمههای غروب بود و ما حرفهای قشنگی زده بودیم. بعد سکوت مطبوعی بین ما افتاد و من بلند شدم، سازدهنیمو درآوردم و گفتم: میخوای برات یه دهن ساز بزنم؟ گفت: آره، بزن، یه آهنگ شکلاتی بزن! و من آهسته، عاشقانه، شورانگیز... زدم. اون به طرز باشکوهی نشسته بود اینجا و سرشو انداخته بود پایین. نجیب، ملایم، آبی، عین مجسمة یه قِدّیس...
کتاب نظریه نمایش سیاه بازی
کتاب این سه تسخیرناپذیر
کتاب هنر بازیگری حرفه ی بازیگری تئاتر اپیک و
برتولت برشت، نويسنده، شاعر، درامنويس و کارگردان مشهور آلماني در اين کتاب از حرفهي بازيگري، ايفاي نقشها، ژستها، تمرينات تئاتري، مديريت تئاتر، آموزش بازيگري، زبان صحنهاي، دراماتولورژي، تئاتر استانيسلاوسکي، تئاتر اپيک و بسياري موضوعات ديگر نيز سخن به ميان آورده است. براساس ديدگاه او، دو هنر را هميشه بايد مدّنظر داشت و در راه گسترش آن نيز کوشيد: «هنربازيگري» و «هنر تماشاگري».